Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

To, o čem se cudně mlčí je,že Čína má 60 procentní podíl na globální produkci a zpracování lithia, i když se surovina nejvíce těží v Austrálii a v Chile. Podíl Spojených států činí jen necelé jedno procento. Čína dominuje v těžbě a zpracování kobaltu,dominuje také ve zpracování grafitu. Čínské firmy mají dostatek kapitálu, aby kupovaly podíly v dolech v Austrálii, Chile nebo Mexiku. To vše je třeba k výrobě autobaterií . Takže o ceně bude rozhodovat Čína.

14 0
možnosti
JV

Vsak se uz davno zkouma na jine technologii vyroby baterii, pokud jsem cetl i uspesne.

2 1
možnosti
Foto

Průměrná spotřeba aut s elektrickým pohonem se může pohybovat ve větším rozptylu než v případě použití spalovacích motorů. Je to dáno tím, že topení i klimatizace jsou u elektromobilů spínány zvlášť a mají svůj vlastní pohon a vlastní spotřebu energie. K ohřevu vzduchu v chladném počasí je zapotřebí energie navíc pro topná tělesa a kompresor klimatizace má také svůj vlastní zdroj v podobě dalšího elektromotoru. To má především v případě vytápění v chladném počasí za následek vyšší spotřebu elektrické energie na úkor dojezdu elektromobilu. Auta se spalovacím motorem využívají pro vytápění ve většině případů pouze odpadní teplo ze spalovacího motoru, které nemá vliv na kolísání spotřeby.Německý autoklub ADAC provedl testy reálné spotřeby několika elektromobilů s výsledkem průměrné spotřeby 21 kWh/100 km. Při aplikaci této hodnoty by v případě 20% podílu elektromobilů na silnicích Česká republika spotřebovala na nabíjení elektromobilů ročně přes 4 TWh elektrické energie, ve které jsou připočteny i ztráty při dobíjení, které činí přibližně 11 %.V případě ambicí nahradit všechna nyní registrovaná osobní auta elektromobily by byl při předpokladu rovnoměrného dobíjení v průběhu dne a roku zapotřebí zdroj o vyšším výkonu, než má jaderná elektrárna Temelín, přibližně 2,3 GW. A pokud by se potřebná energie měla získávat pouze z obnovitelných zdrojů, bylo by nutné vybudovat více než 4x více instalovaného výkonu větrných, vodních a fotovoltaických elektráren a k tomu dostatečné množství akumulačních prostředků, než je instalováno doposud.

12 0
možnosti
Foto

Perfektní výčet a úplná pravda, jenom to nikoho nezajímá. Proč taky.

3 0
možnosti
TD

Pane autore, svůj článek jste označil jako polemiku s článkem pana Matyáše, ale problém je, že s obsahem jeho článku nijak nepolemizujete. Pan Matyáš se věnoval výhradně otázce spotřeby resp. kolik "Temelínů" by bylo třeba postavit, aby to "uživilo" celý osobní vozový park, pokud by byl kompletně elektrizován.

Vy jste nám v úvodu sdělil, že s pohledem pana Matyáše "zásadně nesouhlasíte", ale v dalším textu se věnujete všemu možnému, jen ne tomu, o čem psal pan Matyáš. Snad jen rozporování exportu je jakž takž k věci, byť i tam mícháte několik věcí dohromady.

Tohle není žádná polemika, to je argumentace stylu "a vy zase bijete černochy". Můžeme se samozřejmě bavit o všem, co jste vyjmenoval, ale prosím konkrétně, a ne tak, jak jste to předvedl Vy.

11 3
možnosti
AK

Já jsem článek, o kterém autor polemizuje, pochopil také jako nekritickou podporu elektromobilů s tím, že je uveden jeden bizardní příklad z dle autora mnoha. Také tam napadá ČVUT, o dněhož určitě uvedený příklad není. Takže autor není sám, kdo dle Vás článek nepochopil.

2 0
možnosti
JH

J61a62n 75H36a48r35v51a38n

7. 8. 2021 9:57

Pane Matyáši, četl jsem Váš dřívější článek o cestě elektromobilem do Finska. Tak to byla skutečně bojovka - od nabíječky k nabíječce, snad 15 krát.

Já s dojezdem přes 1 000 km na nádrž (66 litrů, spotřeba do 6 lt/100 km) jsem se pobavil.

Ale chápu Váš zápal pro věc, na kratší pojížďky (rozvoz pošty, cesty do práce) se elektromobil opravdu hodí.

7 0
možnosti
PD

Na kratsi pojizdky se nemuze rozdíl v ceně vrátit na usetrenych phm

0 0
možnosti
MM

X Přijedu si svým benzínovým šestiválcem 2,5 lt. z roku 1988, který stále bezchybně jezdí. - NA SRAZ DO BOSKOVIC JE MOŽNO PĚŠKY, KOLMO, KOŇMO, SPALOVÁKEM, HYBRIDEM I EV. AKORÁT SPALOVÁKA BUDETE MUSET NECHAT NĚKDE VZADU, ABY NESMRDĚL A NEPLAŠIL KONĚ.

X Dokáže to po 33 letech i Váš elektrozázrak? - ANO

X Nebo se pro Vás mezitím "ekologicky" vyrobí 4 - 6 nových elektroaut? - OPRAVDU NEVÍ NEVÍM

HURÁ ZVLÁDL JSEM TO - NA NETU BUDU AŽ VEČER - NYNÍ JDU STAVĚT DC NABÍJEČKU, ABY SI U NÁS MOHL KAŽDÝ NABÍT SVOJE EV.

NO A JESTLI BUDE NABÍJET ZE SLUNCE, TAK TO BUDE MÍT ZDARMA;-D - POKUD TO OVŠEM NĚKDO NEZAKÁŽE.:-P

5 3
možnosti
Foto

1/ máte nějaké přecitlivělé koně

2/ to bych se skoro vsadil, že ne. 33 let žádný elektromobil bez výměny baterie nevydrží :-)

2 0
možnosti
MM

X s tou úsporou nákladů na servis elektroaut to asi také nebude tak slavné https://www.autoforum.cz/zajimavosti/posledni-zbytky-iluze-o-vyhodnosti-provozu-elektromobilu-jsou-pryc-bylo-naivni-cekat-opak/ - CO SE TÝČE TCO, MÁM JINOU ZKUŠENOST

X Zcela Vás pane Matyáši chápu, radost nad novou hračkou je jistě fajn a věřím že Vy i Vaši známí se odpůrcům eletromobility s chutí zasmějete – NENÍ TO NOVÁ HRAČKA, POUŽÍVÁME TO NA PRÁCI. DŮVOD JE JEDNODUCHÝ, MÁME VÝRAZNĚ NIŽŠÍ NÁKLADY (TCO).

X Možná by to ale chtělo trochu povystrčit hlavu z Vašeho (jistě skvělého a dotovaného) elektrovozu a vidět věci v širších souvislostech. – NA FV, BATERIE, ANI AUTA NEČERPÁME DOTACE

XKam si mám dojít pro lahev? :-) NA ELEKTROWESTERNOVÝ SRAZ DO BOSKOVIC

4 3
možnosti
Foto

1/ profesně se pohybuji v automotive a ty náklady jsou skutečně vyšší. Ale většina servisů zatím tápe, jak je účtovat.

2/ já ale vždy tvrdil, že pro určitý okruh uživatelů to smysl dává. Btw., ten poslední odstavec se nedá brát moc vážně :-)

3/ přímé dotace nečerpáte, ale skrytě ta vaše auta dotovaná jsou prostřednictvím cenové politiky výrobce (který je k tomu v podstatě donucen - není to jeho dobrovolné rozhodnutí). Zeptám se - koupil by jste si Vy a Vaši přátelé tyto vozy v případě, že by byly třeba o 50% dražší?

4/ 18.9. si píšu do kalendáře, pokud mi do toho nic nevleze, tak se rád zastavím :-)

2 0
možnosti
MM

X Provoz elektromobilů dotujeme ze svých daní všichni.

Ty dotace jsou buď přímé (státní pobídky) nebo skryté (zbytečně vyšší cena klasických aut).- dotace na elektromobilitu jsou zlomkem celkově vynaložených dotací (nemůžete jako politik někde sehnat přehled co se všechno dotovalo (např dle oborů/nace) za posledních 20 let?

X V současné době navíc doplácíme na provoz elektroaut i "drobnými" třeba tím, že již jednou zvýhodnění ekomaniaci neplatí silniční daň a dálniční známku. I tyto "drobné" pak někde chybí. – já bych jim to nechal zaplatit – nezdá se mi to fér

X v Holandsku, kde je elektromobilita masivně podporována, poklesly za poslední rok prodeje nových aut o 3/4?

A naopak razantně stoupl obchod s ojetinami? Jestli ono to nebude tím, že ty elektroauta lidé prostě nechtějí, že ... – neznám trh A SITUACI v holandsku

3 2
možnosti
Foto

Ano, nesmyslných dotací je spousta. Ale to není důvod pro to, aby přibývaly další. A to Holandsko se dá vygooglit.

1 0
možnosti
MM

Xoproti klasickým autům má elektromobil kratší životnost a je dražší – MÁM JINOU ZKUŠENOST.

XDotaženo do důsledků se auto stane pro mnoho lidí nedostupným luxusem. Nebo to snad je záměr? – MÁM JINOU ZKUŠENOST.

Xpřechod na elektromobilitu si vyžádá astronomické částky (výstavba zdrojů, přenosové soustavy až po detaily, že každý autoservis bude muset mít karanténní místa apod.) – ANO, VÝVOJ JDE STÁLE DOPŘEDU. PŘED STO LETY NA OPRAVU AUT STAČILA KOVÁŘSKÁ DÍLNA.

XOtázkou je, zda se jedná o účelně vynaložené náklady - CO POZORUJI ELEKTROMOBILITU V ČR, TAK O SPOUSTĚ VYNALOŽENÝCH NÁKLADŮ BY SE DALO POLEMIZOVAT A DALO BY SE TO DĚLAT LÉPE. Xargumentace ochranou životního prostředí je zcela lichá.

I kdybychom v celé EU okamžitě zastavili veškerou automobilovou dopravu, tak se to na stavu CO2 v zemském ovzduší projeví v řádu promile a to až asi cca za 50 let – NEJSEM ODBORNÍK NA ŽP – ZATÍM STAČÍ MI, KDYŽ MI TO NESMRDÍ PŘED BARÁKEM.

4 2
možnosti
PD

Tak to by me ta jina skusenost oproti cene spalovaku fakt zajimala...u zcela obycejneho ecity/citigo byl ten rozdíl 200 tisic

3 0
možnosti
MM

X Bude dražší pojištění - ANO, 30 LET POJIŠŤUJI AUTA A POŘÁD TO LEZE NAHORU X K tématu si najděte můj starší blog - na výrobu autobaterií a ostatních komponentů je zapotřebí celá plejáda vzácných kovů, které se z 95% těží (značně neekologicky a nezřídka za použití dětské pracovní síly) – ANO – JSOU TY SAMÉ BATERIE, CO POUŽÍVÁME V TELEFONECH, NOŤASÍCH, SLUCHÁTKÁCH, PC, TELEVIZÍCH, AKUVRAČKÁCH, KARDIOSTIMULÁTORECH, SPALOVÁCÍCH... CO Z TOHO NAVRHUJETE, ABYCHOM PŘESTALI POUŽÍVAT PRVNÍ? X Opravdu chceme být na těchto regionech životně závislí? (Čína a Afrika) – JDE O TO SE ROZHODNOUT, NA KOM CHCEME BÝT ZÁVISLÝ (LITHIA MÁME DOST)

X - není vyřešená ekologická likvidace starých baterií- JE VYŘEŠENA, ALE NEJSOU BATERIE K LIKVIDACI

X Ano - dělají se z nich občas úložiště – ANO, BATERIE Z AUT JSOU SKVĚLÉ - DOMA ČEKÁ 30kWh BATERIE (Tesla/Leaf) – AŽ TO ZPROVOZNÍM NAPÍŠI NA BLOG, JAK TO FUNGUJE.

XAle i tam dále klesá jejich kapacita. – ZATÍM TO NEPOZORUJI

Nevím nakolik bude ekonomické mít úložiště el. energie s účinností třeba jen okolo 10%. - NEVÍM, ZATÍM SE MI BATERIE DRŽÍ NA 50% (Z VW CITYSTROMER R.V.1996) XA co s tou baterií potom? - RECYKLACE

3 2
možnosti
MM

X Přenosová síť není dimenzována na rychlý přechod k obnovitelným zdrojům a na nárůst nabíjecích míst. Její rekonstrukce bude stát miliardy eur. Kdo to asi tak zaplatí? – přenosová síť je průběžně obnovována a posilována – velká část elektromobilistů nebude využívat přenosovou soustavu, ale pouze lokální sítě (Komunitní energetika)

X Solární energie je zcela nevyužitelná v kontextu elektromobility – NAPROSTÝ OMYL – omlouvám se za tu formulaci ale když tomu nerozumíte, neznamená to, že to NEMŮŽE fungOVAT.

X 99% lidí bude chtít jaksi nabíjet auta v noci, kdy toho slunečního záření zrovna moc není – praxe ukazuje něco jiného – elektromobilisté se snaží maximálně využívat vlastních přebytků z FV (začali jim to umožňovat zvyšující se kapacity baterií u EV.)

X kdy někdo na dálku bude ovládat můj elektroměr a určovat mi, kolik elektřiny smím odebírat – ČÁSTEČNĚ TO DĚLAJÍ UŽ NYNÍ POMOCÍ HDO A BUDE TO HORŠÍ VIZ. NAPŘ PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY PRO MONTÁŽE NOVÝCH WALLBOXŮ.. X elektromobily jsou podstatně nebezpečnější než klasické vozy v případě požáru. – NEMOHU SOUHLASIT, PROVÁDĚLI JSME ZKOUŠKU HAŠENÍ BATERIÍ NA NENÍ TO TAK HROZNÉ – KDYŽ MI HOŘELA ALFA NA LPG, BYL TO VĚTŠÍ ŠRUMEC.

3 2
možnosti
Foto

No já nevím. Jste takový apologeta elektromobility, ale obávám se, že problémy značně podceňujete.

"99% lidí bude chtít jaksi nabíjet auta v noci, kdy toho slunečního záření zrovna moc není – praxe ukazuje něco jiného – elektromobilisté se snaží maximálně využívat vlastních přebytků z FV (začali jim to umožňovat zvyšující se kapacity baterií u EV.)"

Kdo nebydlí ve vlastním domě (to je významná část obyvatel), nemá žádné FV, natož přebytky - a autem často dojíždí do práce, takže přes den sotva dobije a v noci FV v našich zeměpisných šířkách nic nedává ani v létě.

Elektromobily mají své půvaby, ale řešení je celkem jednoduché. Žádné dotace, a uvidíme, jak to dopadne.

Nevím, proč by lidi, kteří nemají na lepší auto než staré 10+ let, měli dotovat ty, kteří pak ani neplatí za parkovací zóny a dálniční známky.

10 1
možnosti
  • Počet článků 70
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2164x
Zajímám se o politiku, auta, jezdec na off road akcích, milovník žen a dobrého vína. Bývalý místopředseda Svobodných a bývalý člen zastupitelstva MČ Praha 6. 

Seznam rubrik