Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Umlčovat? To jim jde! Nejsi s námi = jsi proti nám.

Ubohý malý český příběh o tom, jak lze v Čechách pošlapávat Ústavu ČR, jak jde člověka ostrakizovat, vylučovat, ukazovat na něj prstem, jak umlčet nepohodlný názor. A jak facebook cenzuruje.   

Byl jsem moderátorem oné slavné demonstrace na Staroměstském náměstí 10. 1. 2021. A ano - byl jsem i spoluorganizátorem. Nicméně nebyl jsem ani ohlašovatelem, ani svolavatelem. Prostě jsem tam jen jako občan vystoupil v roli moderátora a nikde se nezmínilo to, že jsem místopředseda Svobodných ani zastupitelem na Praze 6. O té demonstraci si můžete myslet co chcete. Někdo s ní souhlasí, někomu to je úplně jedno, jiný ji odsuzuje. Každý má právo na svůj názor. 

Co ale následovalo? Piráti a Zelení na Praze 6 na mne podali podnět mandátovému výboru, že prý nedodržuji kodex zastupitele Prahy 6 (ten kodex je snad nadřazený Ústavě ČR???). Zároveň vyzvali ODS k tomu, aby mne vyloučila ze svého zastupitelského klubu, jehož jsem na základě naší koaliční smlouvy členem. V diskuzích mne napadali jacísi doktůrci snad s jednou atestací jak je možné, že jim nevěřím a věřím světově uznávaným kapacitám, další lidé by mne nejraději upálili a ukřižovali na centrálním náměstí Prahy 6 - Kulaťáku, dozvěděl jsem se, že jsem zmr*, hova**, kret** atd. Prostě tu akci hodnotili samí pirátští a zelení intelektuálové a vědecké kapacity. 

Nicméně podnět k mandátovému výboru od Pirátů a Zelených zde je a já se musím vyjádřit. Takže jsem to udělal. Tady to moje vyjádření máte: 

1. Pirátům a Zeleným pravděpodobně uniklo, že mimo to, že jsem zastupitelem na Praze 6, tak jsem zároveň prvním místopředsedou Svobodných. Pro informaci jde o celostátní politickou stranu, která má mj. zastoupení v Senátu ČR, na magistrátu hl.m. Prahy, magistrátu Brna a celkem má cca 100 zastupitelů v dalších městech, obcích  a městských částech. 

2. S demonstrací na Staroměstském náměstí nemá absolutně žádnou souvislost to, že jsem (na základě naší koaliční smlouvy) v klubu ODS a je naprosto zcestné s touto akcí ODS jakkoliv spojovat. Na demonstraci jsem vystupoval zcela odděleně od mého mandátu v komunální politice, ani jednou nezaznělo jakékoliv spojení s Prahou 6. 

3. Celá akce byla řádně svolána, ohlášena a povolena. Její průběh a zabezpečení byly předem projednány s velitelem zásahu Policie ČR. Ani ze strany magistrátu ani ze strany PČR nebyl vydán pokyn k jejímu rozpuštění. Naopak i velitelé zásahu Policie ČR se vyjádřili v tom duchu, že takto profesionálně zorganizovanou demonstraci zatím nezažili. Srovnejte to laskavě s jinou říjnovou demonstrací tamtéž, kde byl nutný zásah těžkooděnců a vodních děl. Poklidný průběh "naší" demonstrace je s tímto v příkladném rozporu. 

4. I ministr Hamáček veřejně prohlásil, že práva plynoucí ze Základní listiny práv a svobod, která jsou součástí Ústavy ČR, jsou nezcizitelná a jsou nadřazena vládním opatřením, která nemají ani formu běžného zákona.  

5. Snaha pirátských a zelených zastupitelů silně připomíná situaci před rokem 1989, kdy tehdejší ČSSR sice formálně podepsala "Mezinárodní pakt o občanských a politických právech" a "Mezinárodní pakt o hospodářských, sociálních a kulturních právech", ale v praxi kriminalizovala občany, kteří nesouhlasili s jediným povoleným světonázorem. 

6. Ostře odsuzuji nátlakové metody Pirátských a Zelených zastupitelů o jakési "vylučování", ostrakizaci a zostouzení. Považuji tyto jejich snahy za bezprecedentní útok na ústavní pořádek ČR a domnívám se, že před mandátový výbor by měli předstoupit a vysvětlit své jednání naopak autoři těchto výzev.

Zvláštní je, že tuto moji odpověď jsem zveřejnil i na facebooku, kde ale po pár dnech zmizela. A já se ptám, jak je to možné? Porušil jsem tím snad nějaké "zásady komunisty" nebo co jsem to vlastně odkliknul při registraci, že s tím souhlasím? 

Ona ta cenzura, vylučování, cejchování fakt funguje? Chování v souladu s Ústavou ČR je závadné? I pro xichtoknihu? I Cukrouš je víc než Ústava ČR? Bez jakéhokoliv upozornění a oddůvodnění? 

Na druhou stranu oceňuji, že jsem dostal prostor alespoň v XTV i když se mnou Xaver Veselý ve spoustě věcí evidentně nesouhlasí. https://xtv.cz/x-talk/svobodni-jednaji-s-spojeni-trikolorou-lide-jsou-frustrovani-vlada-jim-likviduje-zivnosti-i-zivoty-rika-spoluorganizator-demonstrace-jan-docekal-svobodni

Autor: Jan Dočekal | středa 20.1.2021 1:21 | karma článku: 31,98 | přečteno: 1036x
  • Další články autora

Jan Dočekal

Kdo jsou privilegovaní zaměstnanci parazitující na rozpočtu ČR?

Výsluhy - mají opodstatnění nebo je za tím jen strach vládnoucích vrstev? Úvaha o tom, kde stát naprosto nesmyslně vyhazuje peníze a kde by se dalo ušetřit.

16.9.2023 v 4:13 | Karma: 33,01 | Přečteno: 1036x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jan Dočekal

Kam spěje Evropa a její hospodářství - do *** ???

Pár postřehů o tom, co je všem normálně myslícím lidem naprosto jasné, ale co zjevně nedochází (asi?) mentálně retardovaným politikům.

11.8.2023 v 3:14 | Karma: 28,69 | Přečteno: 572x | Diskuse

Jan Dočekal

NE a NE a NE! Prostě to nefunguje a fungovat nikdy nebude!

Zamyšlení o příčině války na Ukrajině, znásilněních v Německu, výtržnostech ve Švédsku a jiných konfliktech.

5.8.2023 v 1:40 | Karma: 36,58 | Přečteno: 1104x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jan Dočekal

Platit bezhotovostně NENÍ zas tak úplně v pohodě.

Malý příspěvek na téma platba kartou. Pojďme si dát pár argumentů proč to není zcela fajn a pro všechny.

15.7.2023 v 0:20 | Karma: 46,24 | Přečteno: 13021x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Jan Dočekal

Jak zhoršit životní prostředí a přitom být za politickou hvězdu

Zvyšuji exhalace, škodím sousedům, navyšuji ceny zboží, jsem sobec, devastuji okolí a přitom jsem bezva politik a lidi mi tleskají. Nechápete? Já také ne.

17.6.2023 v 2:32 | Karma: 32,64 | Přečteno: 1066x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 70
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2164x
Zajímám se o politiku, auta, jezdec na off road akcích, milovník žen a dobrého vína. Bývalý místopředseda Svobodných a bývalý člen zastupitelstva MČ Praha 6. 

Seznam rubrik