Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MT

Hm, mne na celé elektrodebilitě vadí následující: Když pan Benz a ostatní jemu podobní vyvinuli první vůz poháněný motorem s vnitřním spalováním, trvalo hezkou řádku let, než se z toho stal mainstream. Ale nikdo nikoho nenutil jezdit autem, nebo jezdit na koni či chodit pěšky, lidé na auta přešli, protože to začalo být výhodné. Dneska jsou z mého pohledu elektromobily jenom o kousek dál, než byly tenkrát páně Benzovy produkty a už máme všichni povinně přesedlat? S tím běžte do (.!.) a fofrem.

P.S. Dimenzování rozvodné soustavy - na města a průmyslové zóny je to OK. Ale počkejte, až všichni na sídlišti začnou nabíjet. Pro natáhnuté kabely to bude prima prolízačka pro děti a trafačky budou hořet.

0 0
možnosti
ZM

Jedna věc, která se v článku vyskytla hned dvakrát - že prý přenosová soustava není dimenzována na nabíjení - co takhle si zjistit, co na to říkají odborníci?

https://www.byznys-energie.cz/clanek/jak-ceska-rozvodka-utahne-elektromobily

Dále je tam tvrzení, že má elektromobil kratší životnost. Jak na to mohl autor přijít, když první opravdu použitelný elektromobil - Tesla Model S - je tu teprve devět let. Ony se snad někde hromadně šrotují, protože s nimi nelze jezdit? Že jsem o tom ještě nikde nečetl.

Likvidace baterií je další obehraná písnička, recyklace je technologicky zvládnutá, akorát není co recyklovat, proto nikdo nestaví recyklační továrny, které by neměly co dělat.

Co to je účinnost úložiště elektrické energie, neměla tam být spíše kapacita? Kde jste vzal hodnotu 10%?

To Holandsko, kde poklesl prodej nových aut o 3/4 - myslíte, že se Holandsku pandemie covidu vyhnula? Prodeje nových aut poklesly všude.

3 3
možnosti
Foto

Problémy, na které poukazujete, jsou na úrovni šumu. Při aktuálním pojetí nástupu do elektromobility jsou buď úplně irelevantní, nebo nepodstatné, protože se týkají zákaznické skupiny, které se elektromobilita /prozatím/ netýká. Dle mého masové elektromobilizaci fakticky nebrání už vůbec nic - nějaký dílčí objem infrastruktury je dobudovatelný v řádu měsíců a z elektromobilů bude překotně se rozvíjející hlavní proud osobní přepravy.

0 2
možnosti
Foto

Ještě jednou jsem si přečetl oba články a v obou mi to podstatné chybí. Jednak v těch článcích je elektromobilita pojímána jako volba, ale ona už to není volba, jde o jediný přípustný směr. Pro mne je signifikantní postoj německé vlády /fakticky šéfují EU, protože ji platí/ a vzhledem k tomu je lakmusovým papírkem postoj koncernu VW. Zde vidím jednoznačnou sázku na MEB platformu. Svého času sice byly pochybnosti o MQB platformě, ale tato se nakonec prosadila a zjevně zvedla ziskovost koncernové produkce. Předpokládám tedy, že VW dobře ví, co dělá. V současnosti jsou prodejná /protože prakticky použitelná, alespoň papírovým dojezdem kolem 500 km/ elektroauta, která by i jako spalováky stála v rozmezí 1,5 až 3M. Jasně, často to budou SUV, protože do toho krámu se dá nacpat dost baterií a jestli to auto váží 2,3 nebo 2,8 tuny, na tom už nesejde. Podstatné je, že toto je kategorie vozidel, co je často financována jako výrobní prostředek, takže citlivost na cenu je tu snížená, běží o reprezentaci a komfort. Firmou mi prochází mnoho aut této cenové úrovně a nakolik vím, tak většina uživatelů s tímto pojetím elektromobility nemá žádný problém - dojezd od těch 500 km+ je pro ně o.k. a klidně si další auto pořídí jako elektriku. Jasně, nejsou to spotřební masovky - a zde si myslím, že VW bude díky platformě MEB schopen nabídnout dostatek elektrických masovek úrovně Golf-Passat. Cena asi nebude zrovna příznivá, ale elektrifikace se odněkud stejně začne, ovšem soukromých nákupů bude dost málo, tam se budou dojíždět spalováky. A VW se postará o to, aby se to dojíždění co nejvíc zkrátilo - kreativním zdaněním. Ostatní automobilky dle mého za připraveností VW zaostávají. Výroba aut se propadne, počtem klidně na 40% /přičemž i tak VW může ziskově klidně zůstat na svém/. Jako jediný problém tohoto vývoje spatřuji pozici českého automotive průmyslu, protože mu může spadnout obrat o 50%, i více. I výroba komponentů totiž skončí v Německu, jako náhrada za pokles finálních montáží.

2 0
možnosti
VO

Hlava mi nebere, proč ty objemy peněz nedávají do zefektivnění výroby, dopravy a uskladnění vodíku. Vždyť by z toho vyšlo daleko komfortnější používání.

0 0
možnosti

Mala účinnost celého řetězce a nedotazena technologie palivových článků, jsou hlavní příčiny proč se to nedaří. Jinak v principu je to úplné někde jinde než současné bateriove technologie.

1 0
možnosti
Foto

Nějak tu zmizelo pár komentářů. Já nic v profilu smazaného nemám, od autora to také není. Copak to?;-(

0 0
možnosti
PB

Zřejmě naše polemika příliš zatěžovala životní prostředí.

1 0
možnosti
JS

Z článku bych vypíchl jednu zásadní věc . CO2 elektromobilita vůbec neřeší . Prostě 9/10 lidí na světě na elektromobil nebudou mít . A tudíž budou využívat fosil . Je to jak z tou francouzskou šlechtičnou při hladových bouřích . Když nemají na chleba , tak ať jí croasanty ;-D

5 0
možnosti
JP

Opravdu trapný argument proti elektromobilům. Nic jiného proti nim opravdu nenajdete? Pokud jde o CO2 - nemáte pravdu, elektromobily mohou využívat i energii z atomových elektráren a obnovitelných zdrojů.

3 3
možnosti
TK

Proč by pan Matyáš elektromobilitu neobhajoval, když na ní má postaveno svoje dotačně - vyžírkovské podnikání, že.. Viz jeho "o mně".

6 1
možnosti
JH

Přečetl jsem oba články. Každý si asi najde v obou nějaké mouchy. Co mi vadí na tom Vašem je, že nadpis a úvod skýtá naději k věcné polemice, ale v článku bez obalu nazýváte všechny, kdo jezdí elektromobilem, ekomaniaky. A vlastně celý článek je o Vašem vyhraněném názoru, nikoli polemice.

Já nejsem zastáncem elektromobility v dnešní podobě. A jsem obecně proti nařizování shora téměř u čehokoli. U takto zásadní věci mě to i rozčiluje, a to jsem přesvědčený, že za těch 14 let bude elektromobilita vypadat úplně jinak, než dnes. Na druhou stranu jsem rád, že tu je tato alternativa, a kdo chce, může ji už nyní využít. Tento, pro někoho možná rozpolcený názor, jsem asi nedávno umocnil tím, že jsem si pořídil plug-in hybrid. Vyplynulo to z mnoha faktorů, které jsem zvažoval při koupi auta (původně jsem hledal benzinové). A můžu vám říct, jsem nadšený. Rozepisování důvodů by bylo na vlastní článek. Do toho se pouštět nebudu. Je mi ale smutno z "války" mezi elektromobilisty a zastánci současného stavu. Já jsem někde uprostřed. Z osobního pohledu Vám mohu říci, že jako mnohem větší fanatici mi připadají odpůrci elektromobilů, kteří s nimi v 90% případů nemají tu nejmenší zkušenost. Považoval jsem Vás chvíli za příklad někoho, kdo se snaží na věc podívat objektivně a s nadhledem, ale když jsem se dozvěděl, že jsem ekomaniak, tak jsem si opět jen smutně povzdechl. Vězte, že auto je z velké části mým pracovním nástrojem a nekupuji si ho jako hračku. Plně elektrický vůz bych upřímně nechtěl, ale dokážu pochopit, proč někdo ano. Nevidím důvod, proč bych měl tyto lidi urážet, stejně tak jako neurážím ani někoho, kdo si koupí pětilitrový Ford Mustang, nebo Dodge RAM, nebo jezdí na military sraz Hummerem, nebo na těch srazech jezdí tankem v blátě se spotřebou "100 na 100".

10 0
možnosti
RP

Jasně že je to záměr zelených. Zařídit, aby většina obyvatel na automobil ekonomicky nedosáhla a jejich mobilita tak byla výrazně omezena.

Důvody jsou buďto zástupné, čím méně aut bude v provozu, tím méně bude zatěžováno životní prostředí.

Anebo rovnou natvrdo přímé důvody zelených - lidi s omezenou mobilitou, kteří žijí jen na jednom místě a nemohou cestovat, protože to je pro ně drahé nemají takový rozhled a přehled a dá se s nimi mnohem snadněji manipulovat, dají se mnohem snadněji zblbnout zelenou propagandou a lhaním, imigrační propagandou a kdoví ještě čím.

7 0
možnosti
Foto

Hmm, lidi teď mohou cestovat kam chtějí a číst co chtějí a diskutovat s ostatními jak chtějí, a že by tyhle možnosti generovaly nějakého "nového, dokonalého" člověka, tak to ani omylem..... Stejně žijeme ve svých "bublinách". Stejně se honíme za penězi a jejich objemem poměřujeme úspěch svůj a ostatních. A stejně se většina lidí opravdu zajímá o své blízké až tehdy, když je na to pozdě. To co nám chybí není benzín zadarmo nebo atmosférické dvanáctiválce, ale disciplína, pokora a alespoň s věkem přicházející moudrost.

0 0
možnosti
JP

To není polemika, ale obecné tlachy, žádná konkrétní čísla, jako uváděl pan Matyáš. Někdo na všem novém nebo jiném hledá problémy "proč to nejde", jiní hledají řešení. Elektromobily jsou prostě trend, pro velkoměsta již nezbytnost. Došli k tomu mnozí odborníci, kteří to mají dle mého názoru dobře nastudované a spočítané. Věřím jim víc, než zdejším lidovým kecalům.

3 7
možnosti
Foto

Jasně, moje řeč, nechme to odborníkům, posledně nám při koronaviru docela dost pomohli, prý že skoro 40 tis. důchodců, nad plán, jsme se zbavili. To je nějakých ušetřených chechtáků na důchodech, hned se budou mět za co nakupovat elektromobily pro úřad vlády. Já jsem jednoznačně pro. Takhle se to má dělat. Auta sešrotovat, důchodce nechat skapat. Co taky s tím. Všecko fčerejší svět. Ať táhnou, jedny do hutě, druhý na krchov. A fofrem.

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS